Friday 25 November 2011

hitam vs puteh..









 oke..hehe,,
penat sudah aku renovate blog nie..
hurm..nak cakap pasal apa eak..??
aku pown tak tau..
oke..apa kata aku cakap pasal warna hitam puteh
haha..tiba-tiba jea warna pulak..


apa kena mengena gambar bunga nie..?
hik3 saje je letak..
hurm,,sape y die suka sangat warna itam
kalau suka angkat kaki..
haha..tak payah susah2 aku tak nampak pown..
hurm..kalau warna putih,suka tak..?
hehe..apa yang aku merepek nie..haha
nie nak cerita sikit
waktu aku form 2 dulu aku suka sangat warna hitam
sampai nak beli apa2 pown mesti warna hitam
mak aku sampai dah tak larat dah nak tengok aku beli barang warna hitam..
tapi waktu aku form 3 sampaila form 4
tiba2 pulak aku jadi fanatik ngan warna puteh..
haha yang nie kena marah gak ngan mak
die kata putih cepat kotor..
tapi aku nak beli gak..
dekat sekolah 'sue' kata warna putih nabi suka..
hehe,,lagila aku bertambah fanatik dengan warna puteh...
lagipown warna puteh nie warna kain kafan
kita kena selalu memperingati mati,,kan..
nak tau tak apa yang aku terfikir bila aku tengok barang2
warna puteh nie..
kalau barang tuh warna puteh..kita akan jaga die elok2 kan..
kalau barang tu warna hitam,,kita tak kisah pown kita nak pijak apa..bukannya nampak kotor pown kan..
sebenarnya apa yang aku nak sampaikan nie adala kena mengena gak dengan benda2 nie semua..
oke..cuba ibaratkan hati kita tu warna puteh,,maksudnyea..takde secalit dosa pown,,
kalau kita tau hati kita camtu,,mesti kita jaga dia leklok kan..
kita akan pastikan die sentiasa bersih..
kalau ada kotor(dosa)cepat2 kita ambil air kita bersihkan..(istighfar)..betul tak..??
kalau hati kita tu dah hitam..kita dah tak nampak kat mana kotor(dosa)tuh..
kita akan buat tak tau je kalau ada kotor sebab dah gelap sangat(hati mati)
so..kepada sesiapa yang rasa hati die tuh dah gelap cepat2la cari clorox dekat kedai depan rumah(solat sunat taubat)..oke,,
sampai sini saje..wassalam..:))

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.