Tuesday 29 November 2011

dari sahabat untuk sahabat..,,








              salam ku utus buatmu mujahid muda yang sentiasa menjadikan syahid impianmu..tinta ini ku utus khas buatmu mujahid,moga ianya bakal mendidik ruhiyah jua fikrah..tinta yang bakal menusuk ke kalbumu hingga membuatkan dirimu makin mendekat dengan ilahi..inshaAllah..

  buatmu al akh fil islam..
selaut penghargaan jua terima kasih ku utus buatmu atas perasaan cinta yang kau hadirkan buat diri ini yang ku rasakan hina di sisi ilahi..ingin sahaja ku terima bait cintamu itu,namun..aku tersedar dari lamunan yang panjang aku tidak bisa menerima lamaran cintamu yang hanya sekadar untuk suka2 sahaja..

    rasa cinta ini hanya akan ku hulurkan pada lelaki pilihan Allah yang telah ditakdirkan buat diriku..aku ingin mencari pasangan untuk hari2 yang pasti,bukan untuk hari2 yang samar pengharapannya..

    aku akui..rasa cinta ini fitrah manusia..aku tidak menyalahkanmu,kerana rasa cinta itu hadiah dari ilahi..tetapi sedarkah akhi,rasa cinta itu ujian buat kita..Allah ingin menguji sejauh mana kita memanfaatkan rasa cinta itu akhi..

     akhi..perjuangan kita masih jauh..kita masih terlalu muda..dan tidakkah akhi merasakan terlalu awal akhi meluahkan segalanya sedangkan akhi sendiri tidak pasti hari yang mendatang bagaimana..??

     apa salahnya jika kita pendam perasaan itu untuk kita yakini akan hadirnya hari yang pasti itu..kenapa tidak kita menjadi pasangan yang menanti untuk hari yang pasti akhi..?
jadilah kita ibarat kata2 hikmah imam sayuti : barangsiapa yang mencintai seseorang , kemudian apabila disimpan perasaan itu hingga dia mati , maka mati itu mati syahid .. mati syahid akhi..

     maafkan ana , akhi .. ana ingin menjadi sekuntum mawar berduri di taman larangan yang hanya layak untuk kumbang yang telah diciptakan buatnya .. ana sendiri tidak pasti , jika ana menerima lamaran itu adakah hubungan ini untuk hari2 yang pasti..? yakinkah kita hubungan ini akan berada di landasan syariat yang betul ?

    ana tidak yakin .. jadi .. jadilah kita pasangan yang menanti untuk hari2 yang pasti .. bukan ana tidak mahu membalas rasa cinta itu , cumanya .. ana tidak mahu di hari2 yang pasti , ana bukan lagi menjadi orang yang dicintai akhi .. bukannya ana sudah tidak mahu berchatting dengan akhi selalu .. cumanya ana takut , di hari2 yang pasti .. tangan ini sudah tidak bisa menyentuhmu ..

    ana cuba kurangkan semua itu menjadi hanya sebuah persahabatan yang biasa supaya di hari2 yang pasti .. semuanya bukan lagi fantasi tetapi realiti sebuah hubungan yang sudah termeterai di saat lafaz sakinah itu..

    akhi .. berdoalah pada ilahi .. andai kita dijodohkan , sejauh mana kita berpisah , sekalipun antara dua benua , kita pasti akan diketemukan .. jadi , yakinlah pada ilahi .. yakinlah pada sebuah akad yang dijanjikan ilahi ..

    akhi .. buat masa ini , jadilah kita pengejar dan pengemis cinta ilahi .. cinta manusia bisa dicari , namun cinta ilahi sukar sekali kita gapai .. sedarkah kita , cinta kita pada ilahi tidak setelus cinta kita pada manusia yang bakal mati ..? sedarkah kita rasa cinta itu hanya ujian ilahi .. Dia ingin menguji sejauh mana cinta kita .. kepada manusia atau kepada-Nya semata ..?

     Allah .. kita alpa akhi .. kita mengejar cinta manusia yang sementara  .. ya , mungkin kita sudah dapat kenikmatan rasa cinta itu , namun .. adakah kita yakin cinta itu akan berkekalan andai kata cinta itu kita telusuri dengan cara yang salah .. tidak akhi , cinta kita  bersulam noda .. kita telah menzalimi diri kita sendiri ..

     akhi .. sama2lah kita kejar cinta ilahi .. perjalanan kita masih jauh akhi .. mungkin engkau akan ketemu lagi wanita yang lebih solehah dariku .. lantas engkau akan menukar rasa hatimu .. tidakkah engkau memikirkan perkara sedemikan ..?

     aku senantiasa memikirkan perkara tersebut .. jadi , izinkan rasa cinta ini aku hadirkan pada yang layak untuk memilikinya .. akhi .. jadilah , dikau calon pemuda islam yang dirindui Nabi ..

      akhi .. aku doakan dikau mujahid muda yang bakal menggegar dunia dengan dakwahmu .. engkau pemuda acuan madraah Nabi .. aku merindui pemuda sedemikian ..

      aku ingin menjadi sayap kiri perjuangan di sisi mujahid yang telah diciptakan buatku .. aku ingin menjadi seorang isteri di sisi suami yang telah diciptakan buatku .. Ya Allah .. kau hijabkanlah aku dari memandang lelaki yang bukan Kau takdirkan buatku .. akhi .. jadilah kita pasangan yang menanti untuk hari yang pasti , pada ketika itu .. semuanya menjadi halal buat kita .. seandainya engkau benar diciptakan buatku , yakinlah engkau Adamku dan aku adalah Hawamu ..

       akhir kalam ..., aku doakan dikau tabah mengharungi kehidupan yang penuh mehnah ini .. kejarlah cintamu wahai mujahid muda ! andai kata dijodohkan .. kita pasti akan bertemu lagi dengan cara yang dilunaskan oleh Islam ..

salam perjuangan dariku untukmu wahai mujahid muda..~



p/s : aku ambil ayat2 nie dari kawan aku..

wassalam..:)






No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.