Friday 2 December 2011

rindu rasulullah..


em..apa khabar sume pembaca blog aku hari nie..?



sehat..?kalau sehat alhamdulillah..hee..:)
sebelum tuh aku nak korang tengok video nie dulu..
budak smka kerian maybe semua dah tengok..
tapi apa salahnya tengok lagi sekali..
manusia kan kena selalu diingati..sebelum tuh kalau ada tisu kat tepi2 tu
capai dulu..kalau bising2 bawa lari laptop nie..cari tempat yang sunyi sikit..
perkara paling las sekali.,pause lagu kat bawah tuh..oke..sedia.?tekan play..







cane..? sdeyh x.? kalau tak sdeyh tu aku tak tau nak cakap ape la..
malam aku tengok video nie..aku sedih yang amat sangat..comfirmla nangis kan..
malam tu memang terasa rindu sangat dekat rasulullah..sedih..:(
nak tau tak dekat mana yang aku sedih sangat..?
aku sedih bila dia tulis yang rasulullah kirim salam dekat kite semua,..
ya ALLAH.,rasulullah tetap ingat kat kite lagi..tapi kite.?
apa bukti kita sayang rasulullah.?kite kata kita sayang rasulullah..
mulut je kata macam tu..tapi perangai kita.?
tepuk dada tanya imanla..maybe aku nie bukannye baek sangat tapi aku nak ingatkan diri aku ngan korang yang baca entry nie..cuba ingat balik kisah waktu rasullah nak wafat..
berapa kali rasulullah ulang perkataan ummati..? 3 kali kan..
waktu rasulullah nak wafat pown rasulullah tetap ingat kat umat die..
waktu malaikat izrail nak cabut nyawa rasulullah.,rasulullah rasa sakit sangat..rasulullah kata dekat malaikat izrail supaya kumpul semua kesakitan mati seluruh umat die dan rasulullah nak tanggung semua..ya ALLAH.,mulianya akhlak rasulullah..
aku sedih sangat tengok perangai manusia zaman sekarang..
dahla kita umat pertama yang dibicarakan..korang tak rasa bertuah ke.?
umat nabi adam yang pertama tu pown tak diberi peluang macam nie..
bertuahnya kita jadi umat rasulullah..rasulullah tu kekasih ALLAH..
lain kali kalau ada orang sebut rasulullah s.a.w. jangan lupa selawat jugak..
sebab orang yang tak selalu selawat..die nie kedekut..!
oke.,semoga ada sedikit keinsafan terselit kat hati korang bila baca entry nie..
sama2 la kite ubah diri kita..iALLAH kita mampu nak ubah diri kite..,
ALLAH sentiasa ada nak dengar semua intihan hamba die..,
sampai sini dulu..wassalam..:)







No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.