Saturday, 24 December 2011

kita sayang awak sebab awak kawan saya

dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang..


hehe..tak tau nak cakap sal apa..blur...^-^
hurm ., cakap sal sahabatla..
hehe..,semua yang tengah baca blog nie semua ada kawan kan.,
walaupun tak rapat..hehe.,
sayang tak kawan korang tuh.?
rasulullah s.a.w. bersabda : 
"tidak sempurna iman seseorang itu sekiranya dia tidak menyayangi saudaranya seperti dia menyayangi dirinya sendiri.."
memang orang kata.."kawan bila gembira senang dicari tapi kawan waktu kita susah memang susah dicari..,"
tapi..tak nak ke kita jadi kawan yang sentiasa ada waktu kawan kita susah.?
kalau kita nak kawan yang sentiasa menemani kita.,so,kita kena sentiasa menemani dia di kala susah atau senang..
kadang2 kita selalu tak puas hati dekat kawan kita..
macam2 kita cakap kat dia.
kita nie bagus sangat ke nak komen pasal orang..
sepatutnya apa yang kita tak suka tentang seseorang tuh..
kita tegur dia elok2..dan kita jadikan dia sebagai pengajaran..
kalau dah tau benda tu tak patut..jangan ikut.!
jangan tau komen je..tolong die.,die kawan kita..,
kita tak tahu nasib kita macam mana
mungkin hari ini nasib kita baik..tapi esok.? lusa.?
apa nasib kita.? xd sesiapa tahu..
bila kita senang.,kita lupa tentang orang lain.,
tapi bila kita susah., kita asyik mengeluh kenapa mesti jadi kat diri kita
sesungguhnya ALLAH tahu apa yang terbaik untuk diri kita..
suatu benda terjadi pasti ada hikmah disebaliknya..,
cuba bayangkan kalau kita duduk sorang2 je kat bumi nie.,xd kawan..
mesti boring kan..
Nabi Adam yang duduk kat syurga tu pown nak teman.,
apatah lagi kita nie manusia biasa..
so.,hargai kawan kita..! ^_^


saya sayang kawan baik saya..~








No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.