Saturday 17 December 2011

budak sekolah AGAMA



dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang


i don`t know what to say about it.,haha..
oke.,sebenarnye nak cerita sikit tentang pengalaman hidup.,
hope korang tak boring baca cerita aku ..
waktu aku darjah 6 , aku harap sangat nak masuk sekolah agama
nak tau kenapa .? sebab aku pandang sekolah agama nie semua budak2 die baek.
aku nak jadi seorang yang cukup ilmu agama , sebab tula aku nak sekolah agama .
lepas keputusan upsr , aku minta 2 sekolah ,
madrasah idrisiah dan smka kerian ..
mula2 aku dapat sekolah idrisiah , tapi lepas aku fikir2 , aku tak nak ..
aku tak sanggup nak jadi budak sekolah agama . haha .,
tapi , umi aku cakap kalau dapat smka kena pergi jugak ..
hurm .. akhirnya aku sekolah jugak kat smka kerian sampaila sekarang ..
bila aku masuk sekolah tuh , aku takut aku tak dapat nak jadi betul2 budak sekolah agama
aku ingatkan semua budak2 die baek2 . 
takde yang lawan cikgu . takde yang ponteng kelas . takde yang langgar peraturan .
banyak lagila yang aku sangka dekat budak sekolah agama .
tapi ternyata sangkaan aku salah .
tak semestinya budak sekolah agama tu budak yang baek ..
kita semua sekolah agama bukan sebab kita baek ..
tapi kita nak cuba ubah diri kita menjadi baek ..
orang kata hipokrit , sebab dekat sekolah kita baek , kat luar laen ,
hey.! sori sikit kawan ..
sekolah tempat belajar kan , so , kat situ kite belajar untuk cuba ubah diri kita ke arah kebaikan ..
ALLAH bagi peluang kita belajar kat situ sebab ALLAH tahu kita boleh ubah diri kita .
tolong berhentikan mulut anda daripada mengatakan budak sekolah agama hipokrit.!
please stop..! you`re totally wrong ..
wahai sahabat2ku sekalian , mana 'A' kita.?
dah lupa ke yang kita nie budak sekolah agama .
semangat islamik dah hilang dari sekolah kita ..
**TEARDROP**kita asyik mengejar dunia , tapi kita lupakan akhirat .
kita kena pegang akhirat inshaAllah dunia akan mengikuti kita ..
orang laen nampak kita budak sekolah agama maybe sebab kita ambil subjek arab , syariah dan quran sunnah ..
maybe jugak sebab kita bertudung labuh ..
tapi mana sebenarnya ciri2 budak sekolah agama tu sendiri
sampai sekarang aku still mencari mana sebenarnya ciri2 budak sekolah agama tuh .
bila ada orang cuba nak bawa kita ke arah kebaikan kita bukannya nak dengar
lupe k .? yang iblis dah janji kat ALLAH yang die akan menyesatkan keturunan Nabi Adam sehingga akhirat ..
hurm ., jangan malu nak mengaku kita nie budak sekolah agama
kita kena ingat bila kita masuk sekolah agama .
kitalah harapan untuk pelajar2 laen kat luar tuh
mereka masih dahagakan ilmu agama
sebagai seorang pelajar agama , kita kena bawa mereka sama2 mengenal tentang agama ALLAH..
kita bukanlah sekadar belajar tentang ilmu agama , tapi kita perlu mempraktikkannya..
aku harap aku akan berjumpa di mana ciri2 budak sekolah agama tu sebenarnya ..:)

take my words ..:: " expect the best , be prepared for the worst , ignore what others                              think , and do your own things ..! " ::





#esoktuisyen+mtmustdosomerevision..!



No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.