Sunday 12 February 2012

miss my blog



dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang

alhamdulillah akhirnya tergerak gak hati nie nak tulis entry..
apa khabar semua,..sorila eak dah lama tak tulis entry..
hurm..macam2 dah jadi kat aku untuk tahun nie..
yela kan tahun nie kan SPM..haha takutnyea..
hari pertama aku masuk sekolah pun aku dah sibuk..
seminggu aku tak masuk kelas sebab nak kena join orientasi budak2 form 1
so far so good.,diorang boleh terima duduk kat sekolah tuh
hurm.,besla jugak dapat buli budak2 tuh..
bukan buli yang pukul2 tu.,main2 jela..
lepas habis orientasi tuh.,sibuk ngan kerja sekolah je..
mana taknyea seminggu tak masuk kelas..
memang sangat letih..
kadang2 aku rasa letih sangat tapi kita kena ikhlaskan diri kita 
nak tuntut ilmu..
niat tu kena betul..kita tuntut ilmu kerana ALLAH kan..
kita tak boleh mengeluh..ilmu ALLAH yang ada kat bumi nie
ibarat setitis di lautan tau x..? tu pown kita dah tak larat
macam mana nie..?
dah masuk bulan dua kan..
aku tak tau apa yang dah jadi kat asrama..
makin lama makin teruk aku tengok perangai kitorang..
yela makanan rohani dah kurang dalam diri kitorang..
bila dah lama tak dengar ceramah,
rasa malas sangat nak dengar ceramah..yela hati tu dah keras..
ya ALLAH.,jauhkanlah kami dari sifat itu..
bila lemah.,syaitan lagi suka nak hasut kita..
pendinding diri pown lemah..
sekarang nie satu je.,
dekatkan diri dengan ALLAH..
inshaALLAH hati kita nie kuat dan urusan kita juga akan dipermudahkan..
syaitan nak kacau pun susah kan..
banyakkan istighfar dan selawat..
kuatkan balik pendinding diri kita..
apa2 pown,ntuk kawan2 aku focus SPM..
good luck..
fighting..!
^-^

p/s: sori sebab aku tak bagi tazkirah cam selalu hahaha..

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.